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バイオマス関連行事報告

第2回燃料とエネルギーに関する国際シンポジウム (ISFE2018)

2018-07-02
第2回燃料とエネルギーに関する国際シンポジウム (ISFE2018)が2018.7.2-4に東広島にある東広島芸術文化ホールくららで開催されました。松村の聞くことのできた発表について紹介します。

Session 1
座長 Takayuki ICHIKAWA
K01 TakuTSUJIMURA, AIST, Japan
Research and development of renewable hydrogen in FREA
FREAの再生可能水素研究の紹介。電力貯蔵と燃料としての水素を推進。

K02 Jean-Pierre BONNET, Université de Picardie Jules Verne, France
Metal hydrides: Emerging conversion-type anode materials for lithium ion batteries
リチウムイオン電極などに金属水素化物を利用する技術の紹介。

I01 Ateeque MALANI, IITB-Monash Research Academy, IIT Bombay, India
Nanoporous Materials for Adsorbed Natural Gas
天然ガスのエネルギー密度が 2 MJ/L と低いことに対して、ナノポーラスな吸着剤を利用する提案。

I02 Srinivasan PERIASWAMY, Head of The Department, Mechanical Engineering, Birla Institute of Technology & Science, India
Internalising the external cost of Power generation-An approach to promote Renewable Energy based Power Plants
インドの電力業界でどのように外部価値の内部化をしたかの紹介。

Session 2
座長 Tomoyuki JOHZAKI
K03 Karl Alexander HEUFER, Institute for Combustion Engine, RWTH Aachen University, Germany
Fundamentals of combustion chemistry of novel fuels
作りやすく燃やしやすい新しいバイオ燃料の設計。

K04 Shinsuke FUJIOKA, Osaka University, Japan
Magnetized fast ignition research toward laser fusion energy
2H(D)と3H(T)の核融合起こすためにプラズマをレーザーで閉じ込める必要があり、これを圧縮してレーザーで発生させた電子で外部加熱する研究。

K05 Kiyotaka SAGA, Biomaterial in Tokyo Co., Ltd., Japan)
Technology trends of 2nd generation bioethanol
第二世代バイオエタノールの技術開発状況の紹介。

Session 3
座長 Hiroki MIYAOKA
K06 Toshihide YAMAMOTO, Mazda Motor Corporation, Japan
The future Internal combustion engine technologies for CO2 reduction
電気自動車でも火力発電の電力を使うと二酸化炭素を発生させる。

K07 Bjorn HAUBACK, Institute for Energy Technology, Norway
Recent activities on metal hydrides for energy storage at IFE
ノルウェーのエネルギー技術研究所(IFC)の水素吸蔵合金利用技術の紹介。

General Discussion
司会 Yukihiko MATSUMURA , Hiroshima Univ. Japan
 2050年にすべてのエネルギーが太陽光由来の再生可能電力で供給される可能性をもとに燃料の位置づけを議論。
 
Session 4
座長 Yoichi OGATA
K08 Ken NAITOH, Department of Applied Mechanics and Aerospace Engineering, Waseda Univ. Japan
Fugine: ultimate efficiency engine based on nearly complete air insulation and noiseless high compression for various targets including automobile and aerospace
エンジンの周から対称的に燃料をジュット噴霧し、中心部で自然発
火させるシステム Fugine の提案。

I03 Koichi HATAMURA, Graduate School of Engineering, Hiroshima University, Japan
Calculating methodology of CO2 emissions from power plants for charging electric vehicles, and charging conditions for effectively reducing CO2 emissions
電気自動車に供給する電力生産に伴う二酸化炭素排出量を計算。

C01 Ocktaeck LIM, University of Ulsan (UOU) Mugeo-dong, Republic of Korea
Emissions control of GCI engine fueled with gasoline-biodiesel blend using double injections strategy, EGR, and intake boosting
高効率で排ガスがクリーンとしてガソリン圧縮着火エンジンを検討

Session 5
座長 Yutaka NAKASHIMADA
I04 Banasri ROY, Department of Chemical Engineering, Birla Institute of Technology and Science (BITS) Pilani, India
Fuel cell & catalytic applications of bimevox systems
Bi<sub>4</sub>V<sub>2</sub>O<sub>11-δ</sub>(BIVOX)のVの1部を他の金属で置き換えたBIMEVOXの研究。

C02 Pooja KUMARI, Department of Physics, Malaviya National Institute of Technology, India
Improved performance of Bi2Te3 as an anode material for all solid
Bi<sub>2</sub>Te<sub>3</sub>をリチウムイオン電池のアノードに利用する検討。

C03 Kenshi WATANABE, Hiroshima University, Japan
Improvement of valuable lipid productivity of Aurantiochytrium sp. based on the metabolome analysis
オーランチオキトリウムのメタボローム解析を行い、付加価値油の生産性を向上する試み。

C04 Masaharu KUBO, 1H3H Co. Ltd., Japan
Possibility of Carbon-Free Energy Generation capable of Circulation by means of Deep Water Electrolysis
深海で水の電気分解を行う提案。

C05 Yoshiki MATSUBARA, Hiroshima University, Japan
Measurements of Chemical Ignition Delay Times of Nonane (C9) / Dodecane (C12) Isomers and Their Mixtures Using Non-diaphragm Shock Tube with CRV Strategy
C18までの炭化水素の燃焼特性を異性体ごとに決定することを目的として、手初めにノナンとドデカの着火遅れ時間をショックチューブで決定。

Session 6
座長 Leo MATSUOKA
I05 Siddhartha DUTTAGUPTA, Department of Electrical Engineering, Indian Institute of Technology Bombay, India
Integration of Solid Oxide Fuel Cells (SOFC) in Low Temperature Co-fired Ceramics (LTCC) Technology Platform
固体酸化物燃料電池の運転温度を下げる検討。

C06 Hajime ITO, Graduate School of Fundamental Science and Engineering, Waseda University, Japan
Fundamental Experiment of Engine with Octagonal Colliding Pulsed Supermulti-jets and Double Piston Unit for Very High Thermal Efficiency
スーパーマルチジェット衝突を用いた2ピストン新規エンジンの検討。

C07 Yoshinori NAKAYAMA, NIPPON SOKEN, INC., Japan
The cure mechanism of gasoline and diesel deposit
エンジン内のススの付着を改善する機構に関する議論。

C08 Kihyun KIM, School of Mechanical Engineering, University of Ulsan, Republic of Korea
Experimental study on macro-microscopic spray formation of biodiesel blended gasoline fuel in a constant volume chamber
直噴ガソリンエンジンの着火特性を改善するために、バイオディーゼルを少量転嫁添加する提案。

C09 Youngmin WOO, Energy Saving Technologies Laboratory, Korea Institute of Energy Research, Republic of Korea
A Free Piston Stirling Engine Operation through Waste Heat Recovery of a Diesel Engine Generator
自由ピストン型の 3 kW のスターリングエンジンに熱を供給するシステムの開発。


以上です。
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